24 hour worldwide go give

Världens första 24-timmars skattjakt

Published on 13 dec. 2016 by Esther Daniel

Presentation av världens första 24 timmars företags skattjakt, Catalyst Global partners - det största, internationella nätverket av företag-teambuilding specialister- samlades i förra veckan för att ge tillbaka till samhället genom sitt Corporate Social Responsibility (CSR) evenemang Go Give. Go Give utvecklades av Catalyst Global för att erbjuda en teambuilding-lösning som också kan maximera glädjen att ge genom att ge tillsammans.


”Att kapitalisera på ett välgörenhets genom ett konsistent, äkta CSR program är en win win lösning" säger Esther Daniel, marknadschef på Catalyst Global. ”Fördelarna går utöver glädjen att ge, när de anställda delta i ett organiserat välgörenhetsprogram existerar oftast en process av utbildning och engagemang i grupp.”

evenemanget startade den 12 december, klockan 6 på morgonen i Aukland, Nya Zeeland och avslutades 24 timmar senare i Mount Manganui, Nya Zeeland.

Efter soluppgången världen runt, hälsade 52 lag från 40 länder på morgonen med en spännande skattjakt som tvingade dem att tävla mot klockan och varandra för att slutföra så många checkpoint-utmaningar som möjligt.

Dessa Checkpoint aktiviteter inkluderar fotoutmaningar, frågor, videoutmaningar och mer. Varje utmaning var associerad till B1G1 projekt som gör det möjligt för teamen att välja vilket projekt som de ville ge till, efter slutförandet av varje aktivitet.

Sammanlagt samlade evenemanget 152,013 effekter för att stödja olika initiativ i länder som Thailand, Bangladesh, Malaysia, Indien, Moldavien, Nepal, Malawi, Kenya och Peru som arbetar för att ge mat, medicin och utbildning till riskgrupper, planterar träd, skänker symaskiner till kvinnor, höns till familjer och bevattningssystem till byar, och många fler initiativ.

Priser delades ut i tre kategorier, Där Irland var det totalt vinnande laget, Indien som den vinnande partnern och Dubai den högsta donatorn- som donerade sina vinster tillbaka till B1G1 Projects.

Vidare fick alla deltagande lag gick ingå i en dragning för att vinna en plats, för en av deras medarbetare att delta i kommande B1G1 Study Tour till Kambodja, med Team Up Events, Nya Zeeland tog hem denna vinsten. Team Up Events NZ meddelade att försäljningschefen Joanna Hall kommer att representera deras lag och Catalyst Global i Kambodja i januari. Det är ett passande pris för någon vars huvudämne på universitetet var Asian Studies med fokus på Sydostasien och specifikt, Kambodja .

“Jag är glad och stolt över att vara Catlyst Teambuilding Networks ambassadör på denna resa. Tack Catalyst Global för denna möjligheten”, säger Hall, och tillade: Chansen att göra en skillnad, och att se effekterna av våra ansträngningar på uppdrag av Catalyst Global Network, kommer att vara enormt givande”

Utöver att ge tillbaka till det globala samhället, har Go Give evenemanget också fört Catalyst Globalt Network partners ännu närmare varandra, vilket gör världens främsta teambuilding experter starkare än någonsin.

Alla Klientberättelser