Making The News

Teamen använder affärsskickligheter för att spela rollen av ett nyhetsteam.

2 - 3 timmar
Inomhus och utomhus
Konkurrenskraftig
20 - Obegränsade

Om

Making The News... under två till tre timmar kommer teamen bokstavligen skapa ”förstasidesnyheter” under en teambyggande utmaning som tar dig förbi rubrikerna och hittar de verkliga nyheterna gällande ditt konferensbudskap. Denna roliga, snabba och energiska teambyggande utmaning kommer att lura ut dit team ur sin komfortzon och släppa dem fria i publiceringsvärlden. Uppgiften låter enkel.

Allt teamen behöver göra är att skapa en tidnings förstasida med rapporterar om dagens konferens. Men lagen måste göra så mycket mer än att bara hitta ett scoop. De måste namnge sina tidningar, fastställa ett antal artiklar, skapa en tecknad film, designa en annons och även skriva en affärsprognos.

Detta är en kraftfull gemensam erfarenhet som får dina deltagare att tänka och diskutera företagets framtid- och denna erfarenhet kommer att bli ihågkommen långt efter konferensens slut.

Inlärningsresultat

En engagerande lösning som stödjer konsolideringen av ditt konferensinnehåll eller utforskningen av relevanta affärsfrågor. Making the News fokuserar den kollektiva kreativiteten på vad som är relevant för ditt företag, till exempel hantering av förändringar, framtidsvisualisering, bekräftande av företagsvärderingar eller den intelligenta frågesättningen av policy och praktik. Bra projektledning krävs för att uppfylla de snäva tidsramarna under aktiviteten. Varje teams skapelse visas på konferens-platsen och kan tas med tillbaka till arbetsplatsen, för att bilda en actionplan för framtida åtgärder.

Företagets sociala ansvarstagande

Denna övning ber ofta deltagarna at projicera nyheterna in i framtiden. Den presenterar ett användbart fordon för att utforska delar av ditt eget CSR uttalande: förutsäger morgondagens nyheter & erbjuder ett stort bollplank för deltagarna att utforska miljöpåverkan och vilka åtgärder som kan vidtas för att upprätthålla en engagerad CSR-policy.

Related Testimonial

Making The News är en spännande teambyggande produkt som ser till att teamen är väldigt motiverade och skapar en känsla av tillfredsställelse. En utmärkt aktivitet för att uppmuntra teamarbete, affärsresultat och innovation.

Alison McLaughlin, Head of Learning and Development
Lane Crawford

Contact Us