pirate or pioneer

Pioneer eller Pirat?

Published on Apr 5, 2017 by David Simpson

Som kreativ pionjär vet du hur det fungerar. Du får en fantastisk ide, investerar tid, pengar och resurser mot forskning, utveckling och tester av din nya kreativa produkt. Du lanserar det på marknaden. Men se! Nästan innan du hunnit hissa storseglet har pirater intensivt spionerande på ditt nästa steg, kopierat och presenterat produkten som sin egen. Dessa sjörövare har liten respekt för skapare och designers, presenterar en usel version av originalet utan de detaljer och den förståelse som gör det till den briljanta produkt det är. De paketerar det i vackert omslagspapper och lurar en ovetande kund som är ute efter ett kap att köpa produkten, lång under marknadspris. Att plagiera är den ärligaste formen av smicker. Smicker gör dock lite för att ge intäkter som kan användas till fortsatt investering och utveckling.

pirate or pioneer

Berövar piratkopiering världen på nya och bättre produkter?

Jag vet att du håller med om att det finns betydligt effektivare, mätbara teambuilding- upplevelser än en sammankomst med ditt team en fredag kväll. Självklart kan varje entreprenör i början av sin resa försöka med en utedag för sina anställda, några lagspel, tävlingar och roliga upplevelser för deltagarna. Men vad har det för värde? Undersökningar bekräftar kraften i team building genom experimentella lärprogram. En erfaren teambuilding- ledare observerar deltagarna noga, identifierar brister i deras kunskaper och anpassar verksamheten för att möta de önskade resultaten.

Vad mer är, det är inte den mest komplexa av utbildnings- och teambuildingsprogram som kräver denna erfarenhet och uppmärksamhet. Även väl utformade, till synes ”bara för skojs skull” upplevelser får väldigt olika resultat när de är noggrant utvalda för att passa kraven och levereras av experter.

Vad kostar det egentligen när du väljer det som är billigast?

Med utgångspunkt från att dina anställda är värdefulla och nyckeln till ditt företags framgång har du verkligen råd att inte spendera tid att definiera vad dina önskade resultat är från ett Teambuilding program? Så inför en hög med offerter med tillsynes liknande produkter, vilka faktorer hjälper dig att välja? Hur ofta låter du priset bli den avgörande faktorn? Med verksamheten och dina anställdas hälsa i åtanke, har du då råd att göra fel?

pirate or pioneer

Det sanna värdet av långsiktiga relationer med etablerade tjänsteleverantörer

Som en stor del av våra kunder, inser de värdet av att ha en nära relation med oss som teambuilding- leverantör. Vi har utvecklat ett samarbete där vi känner deras team och är redo att lyssna på deras behov. De vet att vi inte kan vara billigast på marknaden men respekterar oss som de mest effektiva när det gäller varaktiga resultat.

På Team Building Asia har vi i Hong Kong varit i branschen i över 15 år. Vi är stolta över att hjälpa kunder att definiera önskade resultat, att välja rätt produkt från vår portfölj med över 100 original, försök och testprodukter och se till att erfarenheten är oöverträffad. Kundvittnesmål och återkommande kunder talar för sig självt.

Nästa gång du vågar dig ut på öppet hav, ta hänsyn till dina passagerares hälsa och din last. Välj klokt. Pirater lurar överallt.


David Simpson

Grundare & utbildningschef på Team Building Asia

Utmanar människor att nå sin fulla potential genom erfarenhets, interaktiva och roliga workshops med starka och meningsfulla företagsresultat.

Alla artiklar

Rekomenderad Läsning