Miss China Worlds doft

Publicerad den 12 sep. 2012 av Mark Davenport

Under veckan och fram till det slutliga valet av den kinesiska representanten för skönhetstävlingen Miss World deltog de medverkande i skapandet av en ny doft. Flickornas kommunikation, samarbete och kreativa färdigheter visades när de deltog i Catalyst Global´s Team Buildings event Essence of Excellence.

Miss China Essence of Excellence

Skapandet av parfymen

Catalyst Globals chef Mark Davenport flög dit för att stödja evenemanget. Efter en kort inblick i parfymbranschen hade Mark en genomgång med varje lag om hur man skapar och blandar individuella dofter för att passa en specifik målgrupp. Flickorna som var indelade i sex lag började omedelbart arbeta med sina parfymskapande kit.

Miss China Essence of Excellence

Bedömningen

Miss World- domarna bedömde inte bara lagarbete utan också hur väl lagen förstod sin speciella målgrupp genom att kombinera topp, mitten och basnoter för att skapa den perfekta doften.

Miss China Essence of Excellence


“I was extremely impressed with the quality the fragrance that the contestants produced, so good in fact that they all took a sample home with them. Miss World aside, it’s worth remembering that Essence of Excellence is not just for glamour girls. By combining the unique combination of ingredients in our bespoke creation kits teams can create male, female and fresh young unisex fragrances.

Creating a fragrance is a very interesting and interactive process, I would have no hesitation in recommending this to an all male audience. In all our game testing we’ve received a massive thumbs up from the boys.

In terms of linking this to a business message then it’s important to note that this exercise really pushes teams to make emotional connection to their customers. There aren’t many team building experiences out there that explore this arena.“

Mark Davenport reveals more about Essence of Excellence


Alla Klientberättelser