Co-op fokuserar på sin kultur, vision och värderingar

Publicerad den {datum}

Formatet

Formatet för turnén var ett endagarsprogram. Förmiddagens agenda lade fokus på viktiga företagsbudskap. Eftermiddagen ägnades åt en teambuilding- verksamhet som betonade nätverk, effektiv kommunikation, informationsdelning, bidrag och samarbete mot det gemensamma målet. Teambuilding- övningen som valdes var att se helheten och arbeta med kundens speciella budskap. Våra konstnärer skapade sex skräddarsydda bilder med precision och kreativitet i stil med olika konstnärer medan de använde teman som skildrade kundens huvudbudskap, bilder och varumärke. Under en period från mars till september deltog ungefär 8000 personer i detta endagarsprogram som körs fyra dagar i veckan och med mellan 80 till 100 deltagare per gång.

Frågor & Svar

- (Alla frågor svarade av Co-op)


Den inledande genomgången- vilka är dina önskemål och avsikter??

Syftet med evenemanget var att lansera det nya kooperativa varumärket och engagera 8000 kollegor så att de förstår sin roll i att väcka varumärket till liv. Evenemanget designades för att vara erfarenhetsbaserat och aktiviteten behövde sammanföra huvudbudskapet i en aktivitet som kombinerade lagarbete, samarbete och nätverkande. Aktiviteten skräddarsyddes framgångsrikt för att passa ett större antal anställda.

Vem var evenemanget för?

För alla 8000 anställda, inom alla områden på företaget, från seniorteamet till personal vid frontlinjen.

Co-Operative Financial Services

Varför valde ni The Big Picture?

Lagarbete, nätverkande och att visualisera de viktigaste budskapen för dagen. Aktiviteten kombinerade alla våra behov och passade inom temat stimulerande aktiviteter. Vi var tvungna att försäkra oss om att all utrustning inför evenemanget var antingen organisk, rättvisemärkt eller både och. Detta innebar användning av biologiskt nedbrytbara färger och krukor, återanvändbara dukar, färg som levererades i returflaskor, återvinningsbara sopsäckar och kläder. Deltagarna bar T- shirts av organisk bomull under aktiviteten.

Hur reagerade deltagarna- anammade de utmaningen?

Ja, allesammans, även skeptikerna. Några var tveksamma till en början eftersom det gällde en aktivitet där de förväntades färglägga efter siffror men när de väl kommit igång med verksamheten kände deltagarna att aktiviteten fick liv och gav oss utmärkt återkoppling.

Co-Operative Financial Services

Hur upplever ni avkastningen på investeringarna- vilket var resultatet under dagarna och veckorna som följde?

Resultatet av dagen har alltid varit väldigt positivt med bra feedback både muntligt och skriftligt. Det är svårt att just nu mäta avkastningen på investeringarna gällande evenemanget eftersom det fortfarande pågår men jag skulle säga att verksamheten varit väl värd investeringen.

Alla Klientberättelser